5 Şubat 2010 Cuma

Cuma, oleeeeyyyyyy :))

Aslinda niye seviniyorum bugun Cuma diye bilmiyorum.. Sanki haftaici ve haftasonu arasinda bir ayrim varmis gibi :P Cumartesi-Pazari da okulda geciriyoruz zaten :)) Ama degiyor gercekten.. Folklor takimimiz seke seke oynuyor su anda oyunu, Houston'da derece icin ciddi ciddi umitlenmeye basladik..

Aslinda guzel bir hafta olabilirdi bu hafta.. Cunku.. Kultur dersini actik artik mesela.. Sekiz ogrenci gelip kayit yaptirdi.. Bir-iki de aday var, belki onlar da gelir Pazartesi.. Dersi verecegim sinifi da susledim guzelce.. Kultur Merkezin'nden guzel guzel havlular, tulbentler, kucuk figurler ve susler aldim Turk Kulturunu yansitan.. Duvarlara bayragimizi ve ipek uzerine islemeli panolarimizi da astik guzelce.. Bence cok seker oldu :)) Burada sistem boyle cunku.. Sinifini kendin dekore ediyorsun.. Ogretmen gezmiyor sinif sinif, ogrenci geziyor.. Her ogretmenin bir odasi yani sinifi oluyor, onu istedigi gibi dizayn ediyor ve o dersi alan siniflar-ogrenciler onun odasina geliyor ders programina gore..

Baskaa.. Yaramaz 6. siniflarla da isler yoluna girmeye basladi gibi.. En azindan bugun iyi gecti ders.. Sanirim bugunu 'film' gunu yaptigim icin ve istedikleri atistirmaliklari ve sakizlarini getirmelerine izin verdigim icin beni artik daha cok seviyorlar :P

Sonraa.. Universitedeki ilk dersime de gittim bu hafta.. Gayet guzel ve istekli bir grup var.. Onlar da dokuz kisi.. Bazilari Turklerle evli Amerikan bayanlar, bazilari da sadece merakindan Turkce ogrenen Amerikalilar.. Gary diye 40 yaslarina yakin bir bey var mesela, hemsire.. Almanya'da bes sene calismis ve orada ogrenmeye baslamis Turkceyi komsularindan.. Burada da Turkce dersi acildigini duyunca kaydolmus hemen ilerletmek icin.. Ne kadar guzel ve ilginc yaa.. Buradaki insanlarin cogu kendini olabildigince gelistirme cabasinda ve bu benim cok hosuma gidiyor.. Okulumda bir hoca var mesela, Mr. Foster, hergun saat dortte kalkiyormus sadece kitap okuyabilmek icin.. Gun icinde vakit kalmadigini gorunce uykusundan fedakarlik yapmaya karar vermis.. Bense sabah kahvalti ile etmiyorum evde az daha uyuyayim diye!!

Mr. Foster deyince aklima geldi.. Burada genelde ogretmenler, ogrenciler isim kullanmiyorlar birisine hitap etmek icin.. Soyad ve unvan kullaniliyor.. Ornegin erkekler icin 'mistir', bayanlar icin de 'misis' gibi.. Simdi biz Ozanla ayni okuldayiz ya, O Mistir Basturk ben de Misis Basturk, aynen bizim ortaokul kitaplarindaki Mr. and Mrs. Brown gibi hissedyorum kendimizi birisi seslendigi zaman :))))

Neyse konu nereden nereye geldi.. Ne diyordum, guzel olabilirdi bu hafta cunku hem kirmizi koltuklarimin geldigi hem de Mart'ta Turkiye'ye gidecegimizi ogredigimiz bir haftaydi..

Evet Mart'ta Turkiye'ye gidiyoruz insaallah..
Okulun her sene yaptigi Turkiye gezisine, bu sene kaydolan Amerikali ogretmenler ve ailelerine rehber olarak :)) On kisilik bir grup ve biz..

Ama anne-babami bile ancak geliste ve donuste havaalaninda gorebilecegim!! Bu sadece bir is gezisi yani :P Varir varmaz Yusufcugu onlara teslim edecegiz ve donerken de havaalanindan alacagiz insaallah.. Biz grupla dokuz gun sehir sehir gezerken o da anneanne-babaanne ve dede keyfi cikaracak :)) Ama buna da sukur.. En azindan "Ah.. Keske getirseymisim.." dedigim seyleri annecigime hazirlatip donuste valizi onlardan alip getirme sansim olacak..

Neyse.. Bir kere daha yazayim, aslinda cok guzel olabilirdi bu hafta..
Ozan yeniden disinden ameliyat olmasaydi !!

Guya Amerika'ya gelince ameliyat olmak zorunda kalmasin diye aldirmisti o iki gomulu disi.. Ama nasipte burada ameliyat olmak varmis..

Disleri alindigindan beri dorduncu antibiyotigi burada bitirdi zavallim.. Surekli iltihap ve sislik vardi cene kemiginde.. Buraya gelmeden bir gece once son bir kez daha Istanbul'da da kontrole gitti ama kaslarda iltihap oldugunu, antibiyotikle gececegini ve bunun iyilesme surecinde normal oldugunu soylemisler.. Ama gercek bu degilmis.. Meger ilk ameliyattan parca kalmis cene kemiginin icinde.. Burada gittigi disci film cektirince farkettiler -Turkiyedekilerin aklina gelmemis niyeyse!-

Hasili kelam, ayni ameliati ikinci kez olmak zorunda kaldi Ozan.. Dikisleri yeniden acip daha da ilerletmisler hatta.. Kemigi iyice torpuleyip kalan parcayi ve artik iltihaplana iltihaplana kiste donusen kismi almislar.. ( Ayy, yazarken bile fena oluyorum ben, o nasil dayandi hic bilmiyorum..)

Ve tum bunlar, benim universitede dersim oldugu gune denk geldi.. Once Ozan kayboldu ve yaklasik iki bucuk saatte gitti klinige.. Telefon ustune telefon ettim ama ne kadar Googgle Map haritasina gore tarif etsem de cikaramadik adresi.. O olmayinca Yusufcuk kreste daha uzun kaldi ve ben okul cikisina kadar alamadim, cikista da hem krese hem de diger derse yetisemeyecegim icin kresteki diger Turk cocuklardan birinin ailesinden rica ettim -o da Harmony Science Academy'de yani benim calistigim okulun farkli bir kampusunde calisan bir ogretmen- Yusufcugu onlar aldi.. Ben aksam dersten cikip da sehrin kuzeyine gidene kadar saat on oldu zaten.. Gittigimde uyumustu yavrum.. Bu arada Ozan o kadar agir ilaca ragmen kendi basina yagmurda araba kullana kullana eve gelmis ve fenalasmis halde yatiyordu.. Ay Allahim.. Tam karmasaydi!!

Ama cok sukur su anda iyi.. Hatta ilk ameliyata gore cok cok daha iyi.. Uc aydir cektigi iskencenin bitecek olmasi onu iyilestiriyor sanirim :))

Simdi de Yusufcugum hasta.. Cok atesliydi gece.. Sabah izin aldim, okula gelmedim, oglen biraktik onu krese.. Cikista da babasi alip geldi.. Simdi bir yandan atesli atesli yanimda kuduruyor bir yandan da gozlerini ovusturuyor, uyumak istiyor galiba.. Folklor calismasi bir bitsin, hemen eve gonderecegim babasiyla ikisini, uyusunlar misil misil..Benim aksam bir toplantiya gitmem gerekiyor cunku..

Hatta becerebilirsem kendim gidecegim arabayla.. Kullanmaya basladim cunku.. Ozellikle de Ozan yanimdayken olabildigince kullanmaya calisiyorum, yanliz zamanlara hazirlik olsun diye.. Bu arada, araba aldik Allah'a sukur.. Onu da yine bir Turkten aldigimiz icin taksit imkanimiz da oldu ve pek dusunmedik.. Tek kapili ama simdilik isimizi goruyor ve Ozan kendine araba aldiginda bu benim olacak.. Parketmesi kolay cunku :))

Hadi hoscakalin simdilik.. Ben kaciyorum..
Bol bol da dua istiyorum, hatirlatayim yine dedim :))

5 yorum:

nohut oda dedi ki...

cok gecmiş olsun..
ne güzel kurmaya basladınız düzeninizi..maşallah.yusufda mtludur ıns değişiklikten...bu arada hani fotolar nıye yok:)
sevgiler kolay gelsin..

Minel dedi ki...

türkiyede yabancıların türkçe öğrenmesi için kitaplar var ve sadece biz satıyoruz.faydalanabileceğin link www.dilset.com ...sayfayı incelresen yardımcı olabilirim...

sevgiler canım

tedarikmucize dedi ki...

Allah şifa versin yusufcuğuma ve babasına

sanada kolaylıklar dilerim canım

arzu dedi ki...

Canim benim ne guzel yazdiklarini okumak! Kolayliklar diliyorum islerinde.

Esine ve Yusufcuga cok gecmis olsun. Rabbim hayirli sifa versin insaallah! Saglicakla kal:)

Güneşligünler dedi ki...

Çok geçmiş olsun Kuaybecim, ben yeni okuyorum yazdıklarını, bir süredir uzaktım internet ortamından. Umarım herşey daha bir düzene girmiş ve eşin de sağlığına kavuşmuştur.