9 Mart 2010 Salı

En uzun aralarimdan birini verdim sanirim.. Farkli elemelerle iki Turkce Olimpiyati, okul-kres-ev arasi kosturma, ne kadar zaman gecse de hala alisamadigim calisma duzenine alismaya calisma, toplantilar ve sehir disi calismalar -Bu haftasonu yine Houston'daydik mesela- vs. eklenince buraya vakit kalmiyor ki maalesef..

Ama bu sefer haberler iyi :))
Burnumda da eve aldigim sekiz pembis ve yeni yeni acan sumbulun buram buram kokusu var.. ( Bilmiyordum bu kadar guzel ve yogun kokan bir cicek oldugunu, butun ev sumbul kokuyor.. )

Oncelikle iki gun sonra Turkiye'ye ucuyoruz insaallah.. Cuma gunu 'memleket havasi' dolacak ya yeniden cigerlerime, hala inanamiyorum.. Iki bucuk ay oldu biliyorum ama sanki yillar gecmis gibi aradan!!

Bastan soyluyorum, cok agliycam havaalaninda anne!!

Ayrica, kebap, dondurmanin her cesidi, kuru dolma, cigkofte, icli kofte, ekmek kadayifi, kunefe.. Ne varsa gozumde-burnumda tuten, tika basa yemezsem ne olayim :P

Sonraaa... Turkiye'ye gidecegim icin mutluyum ama dort sehir ve onlarca guzel yer gorecegimiz bu geziye yeni ve profesyonel bir fotograf makinasiyla gidecek oldugum icin daha da mutluyum!! Binlerce sukurler olsun.. Bir hayalim daha gerceklesti.. Simdi sirada yaz donemi icin kisa ama yogun bir fotografcilik kursu bulmak var..

Turkiyeden dondukten sonra yasayacagim muhtemel huznu hafifletecek bir sebebimiz de var.. Yusufcugum artik "Kimse beni anlamiyoy ki.. Annemi istiyom diye agliyoyum, onu da anlamiyoylaaayyyy.." diye sikayet ettigi, iki bucuk aydir hergun gitmemek icin ayak direttigi ve hic mutlu olmadigi okuluna gitmeyecek!!

Cok tatli Turk bir bayan bakacak ona artik.. Kendisinin de Yusufumdan bir yas kucuk bir oglu ve baktigi bir cocuk daha var.. Simdiye kadar birkac kere denedik, Yusufcuk kaldi orada ve hem cok mutlu hem de karni toktu!!

Bunun ne demek oldugunu da aciklayayim hemen, o kadar depresifti ki uc haftadir dogru durust yemek bile yemiyordu yavrum.. Calismayi birakmaya ve bir sure tamamen evde oturmaya bile karar vermistim ama Allah bu kapiyi acti sukurler olsun.. Simdi uca uca gidiyor "Tariklara gidiyoruz.." dedigimde..

Turkiye donusu tamamen onlarda kalacak ben isteyken.. Gece istedigi kadar gec uyuyabilir artik, ne o ne de ben gerilmeyecegiz.. Ertesi sabah uyurken birakacagim, orada uyanacak ne zaman isterse.. Ne yiyip ne yemediginden emin olacagim gun boyunca, aklim bir de "Acaba ac mi?" diye onda kalmayacak insaallah.. Tek basina olmayacak, iki arkadas olacak evde ve cani sikilmayacak.. En onemlisi de, derdini anlatabilecek artik!! Kendisini kotu ve gergin hissetmeyecek ya gun boyunca, bu bana yeter!!

Bunun icin de binlerce sukurler olsun..

Dusunuyorum da, iki bucuk aydir neler yasadi bitanem.. Bizi mesela, goturseler ve Japonyada bir yere biraksalar.. Hadi alismaya calisin ve bir sekilde iletisim kurun, derdinizi anlatin deseler.. Yetiskin olmamiza ragmen kaldiramazdik ki!! Hic cok gormuyorum o yuzden Yusuftaki hircinligi ve gerginligi.. Kaldi ki defalarca dile getirdi yavrum, "Anne biliyoy musun ben okula gitmek istemiyoyum, baska yeyde kaliyim ama oyaya gitmiyim.." diye.. Hergun de tembihliyordu beni "Eykenden gelip al tamam mi?" diye.. Arkamdan, aralik tutmaya calistigi sinif kapisindan dakikalarca el salliyordu beni gormese bile.. Kendisi gorunmuyordu, siniftan cikmak yasak cunku, sadece sallanan kucuk bir el kaliyordu arkamda hergun.. (Peki ben bunu nasil biliyorum? Genellikle ben de bir koseye saklanmis, gozumde yaslarla onu izliyor oluyorum.. Bak simdi yine tutamadim kendimi, biz kucuk yavrumdan ne buyuk bir seyler bekliyoruz da farkinda degiliz!!)


Neyse.. Bitiyor artik.. Yarin son gunu olacak okulda.. Sonrasinda yogun bir Turkiye terapisi hepimize iyi gelecek insaallah..

Yusufcuk da dort gozle bekliyor zaten Turkiye'ye gitmeyi.. Hatta o gidip orada kalma hayallerinde :)) Gecen gun odasindaki kocaman kurede Amerika'yi, Turkiye'yi falan gosteriyor bana bir yandan da diyor ki, "Anne ne zaman tasinicaz Tuykiye'ye? " Tasinmayacagimizi, sadece gezip gelecegimizi soyluyorum ama gayet net ifadelerle diyor ki bana, "Ben gezmek istemiyoyum, oyaya tasinmak istiyoyum.. Eski evimizdeki oyuncaklayim oyda mi bakicam.. Hem annanemlerin kedisi de cok ozlemis beni.. " :))


Neyse..


Neredeysek, neye sahipsek ve ne yasiyorsak ona razi olmayi nasip etsin Allah hepimize.. Ne demisler, mutluluk varilacak bir yer degil, aksine yolda yasananlarmis..


Biter bu yazi burada.. Bu aksam, Turkiye gezisine beraber gidecegimiz Amerikali ogretmenler ve aileleri gelecek bana yemege.. Simdilik corbam, tatlim ve Ozbek pilavim hazir.. Gerisi okul cikisi kosturmaya kaldi artik!! Simdi hemen bir iki balik, salata ve meze tarifi bakayim yemek sitelerinden.. Guzel bir Turk sofrasi olsun sofram :))


Hoscakalin..

Turkiye donusu -soz- fotografli bir yaziyla gorusmek uzere..

13 yorum:

Öykücü dedi ki...

Haftasonu Houstandaydık çok havalı bir cümle:)Yazının başında güldüm Yusufcuğun elinin sınıfın kapısında görünmesi bölümünde ağladım.

Kolay gibi 'gözükmüyor' bile.

Canım.

Çok öptüm.

Kuaybe dedi ki...

Yok be Oykucucum, ne havasi!! Pek bi yorucuydu, demeden gecemem.. Ozellikle de "highway"de yani eyaletler arasi giden ve sehirlere ugrayan yolda, ve yagmurda araba kullanmak cok stresliydi.. Kocacigim uykusuzdu ve yorgundu, ona kiyamadim.. Yok ya, daha acemiyim ben beyavv!!

Ama donuste yol ustunde birkac antikaci dukkani gorduk ve ugradik, iste bu kismi cok guzeldi.. Broslar aldim anneme ve kendime, cok ciciler :))

Ayrica, evet hic kolay degil, gelme sakin buraya :P

Archi*Sugar (Esra) dedi ki...

Ah Kuaybe, icim cok kotu oldu Yusufcugun orada yapayalniz kalisini dusundukce. :-( Tatlim benim, kimbilir neler hissedip de anlatamiyordu oradakilere. :-(
Ama cikar bir yol buldugunuza cok sevindim. :-))) Yusufcuga kocaman opucukler. :-)))

TUANA BERRA' nin annecigi ... dedi ki...

Kuaybe cim Yusuf 'cuk adina cok sevindim .

Bu yaslarda buraya gelen cocuklarda "bu" bocalama hep oluyor gordugum kadariyla arkadaslardan.

Ama gecti ,gitti sizinki insaallah!
Turkiye'de benim icinde bir dilim fazla isir yedigin kebaplarda,enfes mamalardan.
Makinanida merak ettim ;)))Hanginden aldin canim?

Bu arada ben seni arayamadim kusura bakma telefonum problemli ...
Sevgiler.

Kuaybe dedi ki...

Tesekkurler Esracim.. Ne uzun zaman oldu di mi soyle uzun uzun yazismayali, gorusemeyeli.. Ahh, bu Amerika beni nelerden aldi :P

Ama insaallah duzen oturacak yavas yavas, umut var icimde :))

Opucukler prensesine..


********


Yasemincim cok sukur simdilik halloldu gibi bizim kordugum.. Insaallah bundan sonrasi guzel olacak..

Makinam -aslinda sadece makina degil kit- Canon 450d.. Iki lensli ve tamamlayici ivir zivirlari da var icinde.. Cok aceleyle aldim, pek arastirma firsatim olmadi ama insaallah memnun kalirim..

Seninki neydi bu arada?

Anne ve Bebisi dedi ki...

Gule gule gidin ve donun insallah :) Iyi gezmeler :D

nohut oda dedi ki...

turkıye cok iyi gelır sımdı yusufa..cok sevındım guzel bır cozum yolu bulmussunuz ancak dıl konusunu bır sekılde hallaetmenız gerekıyor yusuf ıcın ..
ogrense ne guzel olur..
allah kolaylık versın..
yenı makınayıdas almışsın hayırlı olsun..turkıyedemı kursa gıdıceksın?
kadıkoyde benım gıttıgım bır yer var tavsıye ederım cnm..dusunurden sayfamda var tel vs..
sevgler

mihli dedi ki...

bir çocuk doktoru küçük cocukların ateşe (40-41 drece) büyüklerden daha dayanıklı oldugunu söylemişti. sanırım duygusal baskılara karsısındada daha güçlüler.. en azından yusufcuk benden güçlü, zira ben sadece okurken bile gözyaşlarıma hakim olamadım..

sevilay dedi ki...

yazıyı okurken tutamadım kendimi.Yusufun halini düşündüm,bir anneyi düşündüm içim burkuldu.Ama ne güzel artık mutlu olacak inş.Bir anneninde yüreği rahat olacak.SEVGİLER

muko dedi ki...

resmen ağlattın ben be kuaybecim,yusufcuk kim bilir neler çekti ama çk şükürki senin de deiğin gibi geride kaldı hepsi,bundan sonrası için çok iyi ve yolunda olur inş herşey...

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

kepı arasından sallanan ele,ve ananemin kedisi beni özlemiş cümlelerine dayanamadım.
bolbol memleket havası depoluyorsunzudr şuan.sevgiler.

tedarikmucize dedi ki...

yavrum benim. inşallah dönüşünüzde daha güzel günler yaşar kuzucuk.

sizede iyi gezmeler. sağlıkla gelin gidin :)

our twins of new york dedi ki...

Iyi tatiller Kuaybe'cim. Gule gule gidin, gelin insallah...
Yusuf'cuga icim eridi, yavrum. Neyse ki cozum bulunmus en guzelinden!:))