19 Temmuz 2008 Cumartesi

Köydeki son iki günümüze girmiş bulunmaktayız..
Hüzünlendim biraz :((

Az buz değil, tam dört hafta oluyor geleli.. Gidince Ozan'dan çok Yusufcukla ben özleyeceğiz galiba buraları..


...................



Sabahtan düğün evine, yemeğe gittik.. Köyün yarısı oradaydı neredeyse :P Kalabalık bir yandan sıcak bir yandan, Yusufcuğu çok bunalttı.. Zaten iki gündür yine hasta miniğim.. İshal oldu, galiba mikrobik.. Ateşi de yükseliyor çünkü ara ara.. Akşam kınada iyi olsa da dün geceki gibi erkenden eve dönmek zorunda kalmasak bari..

Dün gece "kız çıkarma" vardı köyde.. Eskiden her düğünde uygulanan bir adetmiş, şimdi sadece isteyen aileler yapıyormuş.. Gelin olacak kız, kınadan bir gün önce yakın bir arkadaşının evine geliyor ailesiyle.. Çalgı başlıyor, oynanıyor, eğleniliyor -küçük bir kına gecesi gibi yani- ve sonra o gece gelin o evde kalıyor.. Ertesi gün, arkadaşları ve akrabaları, o eve gelip kol kola giriyor, ard arda diziliyorlar ve gelini aralarına alıp yürüye yürüye evine kadar getiriyorlar kalabalık bir kafile halinde..

Kayınvalidem şimdi orada, Yusufcuk uyuduğu için bende bilgisayar başındayım.. Muhabirime makinemi verdim ama, sizin için güzel fotoğraflar çekecek inşaallah kayınvalidem.. Yusufcuk uyanınca biz de inip "gündüz kınası"na katılacağız.. Kız evinde gündüz, erkek evinde de "gece kınası" oluyor çünkü..

Gerek öğlenki düğün yemeğinde gerekse bu kına, kız çıkarma işlerinde gözlemlediğim şu: Buralarda düğün pek bir meşakkatli, pek bir kargaşalı oluyor.. Ama eğlencesi ve tadı da oradan geliyor sanırım :))


...................



Akşam kız çıkarmada oynayanların arasına attık Yusufcuğu.. Normalde kapı gıcırtısına bile oynayan, telefonun çaldığını bana melodisine kıvıra kıvıra haber veren bebişim arkasına bakmadan kaçtı nedense :)) Ezilmekten korkmuş olabilir :P Oynayanlar cidden kendini kaybetmişti çünkü..

Harmadalından "Shake it up şekerim"e, halaydan break dansa her türlü çeşitleme vardı maşaallah.. Dedim ya, burası çok ama çok ilginç bir köy.. Yani ne bileyim, insan köy düğünü denince "Aman bulguru kaynatırlaaaarrr.." ya da "Cemilemin gezdiği dağlar meşeliiii.." falan bekliyor fonda.. Başlarının üstünde dönen gençleri görünce pek şaşırdım :P



.....................



Tüm fotoğrafları eve dönüşe saklıyorum çünkü onları düzenleyip yükleyecek vaktim yok.. Zaten bu yazı da Yusufcuğun uykusunun eşantiyonu :))

Şimdilik hoşçakalın..
Hafta başında evden görüşmek üzere..

6 yorum:

gülücüklerim benim dedi ki...

foto isterik te isterik, ağzımıza bir parça bal sürüp kaçtınız varmı böyle, bizi alıştırdınız köy resimlerinize en ilginci de bu köy düğünü resimleri olmalıydı, sabırsızlıkla bekliyoruz.

uragan dedi ki...

başlarının üzerinde dönen gençler mi, hadi bee:))

zehra dedi ki...

ay kıyamam yusufcuguma ben gecmıs olsun annesı sıze
ayrıca yoresel farklılılar cok ılgınc ve guzel oluyor bence:)))

Kremali'nin annesi dedi ki...

Kuaybecim, genelde giden degil de geride kalan cok etkilenir bu tur ayriliklardan. Ben asil geride birakacaginiz bir koy dolusu akraba/dost icin huzunlendim simdiden:(

Evinize selametle varmanizi diliyor, Yusufcugu kocaman opuyorum o iyice etlenen tombik nanaklarindan:)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Bayılırım köy düğünlerine. Bir tanesi ben gitmeden iki gün evveldi, diğeri de ben döndükten bir hafta sonra. Vakitsizlik en büyük dert işte. İkisini de kaçırdım maalesef.:(

Fotoğrafları merakla bekliyorum ben de.:)

sumuklubocek dedi ki...

eve dondunuz sanirim... hadi bekliyoruz sizi ;)