30 Ekim 2008 Perşembe

"Yarın ard arda beş yazı yazmayan ne olsun?"


Yukarıdaki cümleyi yazarken, dün başıma geleceklerden habersizdim :P



Dün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı olduğunu unutmuşum ben!! Resmî tatil olduğu için Ozan tüm gün evdeydi tabii ve bir önceki akşam da bir ev-yapı marketinden ne zamandır istediğim boyaları ve saksıları almıştık.. Üç tane de sümbül ekledik listeye ve ben evin alacağı yeni hali hayal ede ede planlar yaptım..



Sabah Ozan "Ben hayatta karışmam boya işine.." diye yineledi bir kez daha.. Ben de ona daha zor olan işi yani Yusufcuğu oyalama görevini devrettim :)) Yedek kıyafet,su ve atıştırmalıklardan oluşan gezi kitini yanlarına verip onları dağa bayıra gönderdim :)) Arkalarından el sallarken de bilmiş bilmiş seslendim: "İki saatte kalmaz biter benim işim, çok geç kalmayın haa, Yusufcuk üşür bak!!"

Sonra bilin bakalım ne oldu?

Ben önce mobilyaları odanın ortasına topladım, duvarları ölçtüm biçtim, bordür yüksekliğini ayarladım.. Baktım bir saate yakın uğraşmışım!! Sonra sıra boyayı ayarlamaya geldi.. İlk önce rengi tutturamadım, gittim hemen bir renk tüpü daha aldım yakın bir nalburdan.. Sonra o da hayalimdeki gibi olmayınca kafadan uydurma bir renk oluşturdum :P Biraz magenta, biraz beyaz, parlaklığı kırmak için biraz da oksit sarı.. (Evde vardı Allahtan ) Eh, idare eder birşey çıktı ortaya..


Tam ben boyaya başladım, kapı çaldı!!!

Bizim dağ ekibi ben daha işe başlamadan döndü geldi.. Hadi bakalım, Yusufcukla boya evi boyayabilirsen..

Çok acıkmış kuşum, "Mamaaa" diye tutturdu önce.. Sabah kahvaltı niyetine sadece biraz ekmek kemirmişti çünkü.. Babiş hemen bir tencere süper makarnayla kurtardı durumu çünkü ben duvarlarla boğuşuyordum salonda!!



Yusufcukla oynayıp onu uyutana kadar çok vakit kaybettim ondan sonra.. Babasıyla yapıp ettiklerini anlattı bana.. "Buğ doyduyduk, öcüğğ döğdük, munik dinyedik.." Ben daha salonun yarısına ilk katı atmıştım ancak, ikindide o uyuyunca diğer yarıyı da boyadım ve kurumaya bıraktım.. Mutfağı toparladım, kendime sıcacık bir çay yaptım, dinlendim. (Şimdi siz zannettiniz ki oturdum çay demledim, yooookk.. Hani şu suya atınca eriyen çaylar var ya, ipi sapı çöpü olmayan, onlardan :P ) Akşam namazını kıldıktan sonra da ikinci katı attım, babası -nasıl olduysa bağırmadan,uslu uslu uyanan ve odasında onunla kalmaya razı olan, yanıma gelmeye çalışmayan- Yusufcuğu oyalarken..

Hasılı ben dün, bütün gün boyalarla boğuştum.. Ozan'ın hevesle aldığı "120" filmini bile seyredemedik. (Kurtuluş Savaşı başladığında Van'da artık cepheye gidecek hiç erkek kalmadığı bir dönemde, cephane taşımak için görevlendirilen 120 çocuğun inanılmaz dramını anlatıyormuş, çok merak ediyorum ) Boya bitti ama içim rahat etmedi, gece yatmadan önce bile gidip gelip kontrol ettim.. Tam kurumamıştı çünkü ve hala dalga dalga görünen yerler vardı!! Açık renkte bu sorun olmuyor ama koyu renk rulo veya fırça izini çok belli ediyor yaa.. Neyse ki bu sabah kalktığımda korktuğum şeyle karşılaşmadım.. Boya kurmuştu ve süper görünüyordu :))

Artık ne olur ne olmaz diye ortada bıraktığım boyayı kaldırabilir ve güzel bir temizlikten sonra mobilyaları yerleştirebilirim.. Zor olsa da harika bu boya işi.. Ev yepyeni gibi görünüyor :)) Bugün bir delilik daha yapıp yatakodayı daha doğrusu sadece yatağın baş tarafındaki duvarı da boyayasım var!!

Şimdi sıra güzel bir bordür bulmakta.. İki yere baktım, bulamadım istediğim gibi birşey.. Bugün yine bakmam lazım..


Evi bi toparlayayım, hemen buradayım tamam mı :))
Beş yazı konusunda sözüm söz..


NOT: Sonnur, hayatta olmaz!! Şahap olcek benim yigenimin adı :P

21 yorum:

SELDA dedi ki...

Harikasın ya ne nedenirki gülegüle kullanın maşallah subhanallah becerikli:)

Büşra dedi ki...

elinden her iş gelen ve sonunda yaptığı işi beğenen fıtratlara hastayım, biraz da bana bulaşsa :)
renk de pek gözelmiş bacım :D

zehra dedi ki...

bende cok severım boya ısını :)
hos bızımkıler resım mezunu olunca alay ederler dıplomalı boyacı bu dıye ama evı bır anda yenıleyen sıhırlı bırsey bence hatta anlatırken canım cekmedı desem yalan olur :)

gülücüklerim benim dedi ki...

Maşallah sana inanamıyorum, salonu tek başına boyadın ha, üstelik de renk karışımı da yaptın, diyecek bir söz bulamıyorum, Allah nazarlardan saklasın,
Ben de yaklaşık 6 aydır eşime boya yapalım diye söyleniyorum ama nafile bizimkinde hiç tık yok, bende mi yapsam acaba, ama bu seferde bu iş te benim üstüme kalırsa bizimki bir daha boyacı neyin de getirmez, nasılsa sen yapıyorsun diye,
Güle güle kirletin boyanızı.

Minel dedi ki...

Kuaybecim renkler süper,son halini çok merak ediyorum.

Bizde dün çok güzel biryerdeydik,:)

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Oy oy hamarat hatunun hali başka tabii :)) Allah kolaylıklar versin. renk çok hoş görünüyor. Bitmiş, yerleşmiş halini de görebilirmiyiz?

Boya fikri bende de mevcut ama kararsızım da ondan sebep..

firdevs dedi ki...

sen ne renkli bir kisiliksin yahu :)) marifet teyze'nin Ankara subesi :p

fotolari bekleriz efem :)

KelebekGibi dedi ki...

Valla bravo, esinin eli degmeden boyayida halletmek bir beceri yani!
Helede bir yandan kücük Yusufcukta isin icinde olunca eminim bayagi yoruldun ama emegine degmis olmasi cok güzel. Benim gibi duvarlari facia etmiyorsun en azindan :D
Bende birseyler boyadim ama batirdim diyeyim, yakinda blogumda yazarim belki :D
Sevgiler

Kremali'nin annesi dedi ki...

Kuaybecim, muhterem annenle bir musait vaktinde konusasim, "siz bu kiza kucukken hic mi pembe entari giydirmediniz teyzecim" diye sorasim, velhasil senin bu pembe tutkunun psikolocik, pedagocik, sosyolocik koklerine fena halde inesim var:P (bir tane :P kurtarir mi bacim?)

Eline saglik, gule gule kirlet, seker kiz candy:))

Adsız dedi ki...

Bizde geçen haftalarda evimizi boyadık kesinlikle size katılıyorum çok zevkli bişey tabi bizim evin en küçük çocuğu ben olduğumdan oyalanma malzememiz yoktu onun için fokur fokur demlenmiş çayımızı rahatlıkla içtik :) iyi günlerde kullananın mutluluğunuza mutluluk katsın inşallah.

Hamarat Anne dedi ki...

inanmıyorum,tek basına badana yaptın hea! Şapka çıkarıyorum,hamaratanne nickini sana devrediyorum:)))

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

bizim evde boyanacak kuaybe bir el atsan diyorum:))

KeLeBeK dedi ki...

tek basına boya badana! ınanamıyorum buyuk cesaret tebrık ederım kuaybe hele de yusufcukla bırlıkte... madalyayı hakedıyorsun

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Vay be.
Hamaratlık bu.
Maşallah demeden geçemiycem, gerçekten zor bir iş. Üstelik renk karışımı büyük cesaret.
Renge de bayıldım.
Sıcacık şirin bir renk.

Allah ağız tadıyla sağlıkla sıhhatle oturmayı nasibetsin.

Ayşe dedi ki...

agzim ayrik kaldi kuaybem yaa, nasi yani tek basina boya yaptin ha!! hayran da kaldim, cesaretine, becerine ve hayalgucune...

bekliyorum dort gozle son halini..

bu arada sapsiz ipsiz otsuz cay nasi sahi? tavsiye edermisin?

disarida neler yaptigini bidir bidir anlatan yusufcugu bi de kocaman opuym, mmmmuuuuucccks... gidiyorum ;)

tedarikmucize dedi ki...

şekerim benim mutfaktada boya ihtiyacı var napsakki :D:D:D

EHA dedi ki...

maşallah
boyama hakkında tiyolarda istiyoruz incelikleri falan püf noktaları varmı.benimde kızımın odasını boyayasım geldi valla.
salona hiç karışmıyım kesin batırırım ben orayı..
tebrikler

İlknurundünyası dedi ki...

Selam,geze geze geldim bloğunuza sanırım Zehra'dan.
Ellerinize sağlık.boya işi bana çok uzak geliyor ama siz anlatırken zevkle izledim,ben bile hevese gelebilirim.Salonun son halini merak ediyorum ve bu işin inceliklerini de anlatan bir yazı eklerseniz sevinirim.Bu arada bana da beklerim.
Görüşmek dileğiyle,İlknur.

Adsız dedi ki...

VALLAHİ MAŞALLAH...ÇOK HAMARATSINIZ...TEK BAŞIMA BOYA İŞİNE HAYATTA CESARET EDEMEM SANIRIM...BU HOŞ MEKANLA TANIŞMIŞ OLMAKTAN MUTLUYUM...BEN DE BEKLERİM...SEVGİLER...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ben bilmem, çabucak isterim beş yazı birden serisini.:)) Oy munik de mi dinlemiş kuzucuk. Kolay gelsin gülüm. Valla bravo, kim demiş boya erkek işi diye. Yürü be kuaybem, kim tutar seni...:)

AYSUN dedi ki...

Süpersin ne diyebilirim ki:)