8 Mayıs 2007 Salı

Uzun zamandır yazamadım biliyorum ama mazeretlerim var :))

Ozan'ın annesi bizde..
Yusufcuk hala dişini çıkaramadı..
Kolum hala iyileşmedi..
Ve en önemlisi galiba depresyondayım :((

Bir iş ayarladık, ona numune göndermem lazım, günlerdir onu bile yazmadım.. Şimdi de canım istemiyor.. Onu yazacağıma oturdum bilgisayarın başına..

.........

Unutmadan yazayım.. Pınarcım Yağmur'un doğumgünü kutlu olsun.. Yorum bırakamadım yine.. Allah hayırlı uzun ömür versin yavruna..

.........

Haftasonu Ozan'ın yurtdışından tatile gelen bir akrabasını ziyarete gittik. 11 aylık bir oğulları var. İkimizde de bebek olunca sohbetin onlardan başka konusu olmadı tabii.. Söz döndü dolaştı, minişlerin uykusuna geldi..

Önceden bebekleri annesinin yanına yatıp onu okşaya okşaya uyuyormuş. Fakat anne çalışmaya başlayınca bebeği Fransız olan kayınvalidesine bırakmaya başlamış ve yeni bir uyku düzenine geçmişler.. Anne ve bebişi'nin bizi de konu alan yazısında anlattığı "ağlatma sistemi"ne.. Babaannesi bebeği her akşam belli bir saatte yatağına yatırıp ışığı kapatmış ve odadan çıkmış. Ağlaya ağlaya uyumayı öğrenmesi için.. Biz o gece sohbet ederken uyku saati gelince bebeği yine yatakodasına bırakıp ışığı kapattılar ve ev yavrucuğun çığlıklarıyla çınladı. Babaannesi kapıda bekliyordu ama ne o ne de biz içeri girmedik. Annesi girmeden bize birşey yapmak düşmez tabii.. İşin kötüsü bu sistemi (!) dört aydır deniyorlarmış ama bebiş hala içli içli ağlıyor :((

O gece karar verdim.. Ne olursa olsun, kolum da çıksa, sırtım da batsa asla minişimi böyle ağlatmayacağım diye.. Bana en çok ihtiyaç duyduğu zaman onu yanlız bırakıp, ağlamasına izin vermeye gönlüm hiç razı değil.. Varsın anneciği biraz daha yorulsun..

.........

Peki biz ne yapıyoruz bu aralar?

Yusufcuğu uyutmak için yeni yöntemler buldum.. En çok işe yarayan onu kucağıma bastırıp yatağıma oturmak ve zıplamak :)) Meleğim mutlu, ayakta dakikalarca sallamadığım için ben de mutluyum ama bir de yatağa ne hissettiğini sormak lazım :))
Yaylar ne kadar dayanacak bakalım..

Eğer çok uykusu gelmişse ve birazcık şanslıysam yanıma yatırıp masal anlatarak ya da elini yanağıma sürüp "anne cici" yaparak da uyutabiliyorum.. Gerçi bu yöntem çok uzun sürebiliyor, bazen yarım saat dil döküyorum ama ağlamıyor ya o bana yeter..

.........

Anne ve bebişinin yazısına yazılan yorumlardan birinde, bebeği ağlatmanın, ağladığı halde yanında durup onu kucaklamamanın onda güven eksikliğine neden olacağı belirtilmişti. Ben de aynen böyle düşünüyorum. Herşeyiyle bana ihtiyaç duyan minicik bir canın içli içli ağlamasına göz yummak - kendi kendine uyumayı öğrenmesi pahasına olsa bile - bana göre değil.. Zamanı gelince kendi kendine uyumayı öğreneceğine karar verdim.. Onu şimdiden yanlız başına bırakmaya gerek yok.. Ben de bebek olsam kesinlikle annemin göğsünde, onun kokusunu duya duya, hafif hafif sallanarak ve "ee ee.." gibi anlamsız birşey olsa da onun sesini duya duya uykuya dalmak isterdim.. Hak veriyorum meleğime ve tüm meleklere..

..........

Ne alaka demeyin, aklıma geldi.. İkinci el bir araba almayı düşünüyoruz.. Satacak olan veya bir önerisi olan var mı?

..........

Ooooffffffff..
Uyumak istiyorum...
Günlerce uyumak..

12 yorum:

hayalperisi dedi ki...

sanirim ben sanslyiim kizim dogdu dogali kendi kendine uyuyor yatagina yatiriyorum oynarak uyuyor maasallah

aglatma mevzusuna gelince bende senin gibi düsünüyorum kiyamam yaaa kizim aglasa ben kahroluyorum hele birde gözyasini görsem bitiyorum yani ..

uyku mevzusuna gelince bende istyiroum ama nerde ;)

yusufuda seni kocaman öptük biz

iremmm dedi ki...

sende benım gıbı araba arayısına mı gırdın :)
bu arada yorumuma cvp yazmamıssın :(( unutmussun benı 1 hafta yoktum diyee :..(
mısafırın hosgelmıs mı desem acaba..gerci kayınvalıde ne kadar hos gelebılırkı ınsana :)))

depresyona gırme tesebbusunde bile bulunma canım.sen ev halkına eeeenn önemlisi de o paşama lazimsin annesi :( tesbıh cek bol bol...
öpüorum Allaha emanet olun emi..

Rana Eslem GULMEZ dedi ki...

sevgili kuaybe sana sonuna kadar destek veriyorum,bende meleklerin aglatilmasina coook karsiyim.oylede boyle yoruluyoruz bari aglamasinlar dimi?doktorlar aglasin diyo ama yeni arastirmalar cocugu aglatmadan nasil uyutulur diye arastiriliyor.10 yil sonra cocuklari aglatmanin zararlari cikar ortaya bence(ben pazar gunleri eger o hafta ici cok yorulduysam kizimla basini basbasa birakiyorum 2-3 satligine geziyorum alisversi yapiyorum oyle eve donuyorum relax oluyorum yani.kendine muhakkak vakit ayir bu zamanlar en tatli zamanlari diyecekmisiz buyukler oyle diyo))coook optuk sizi Allaha emanet ol...

Minik Patikler dedi ki...

:) aglatma kuaybe aglatmaaaaaaa dedim ama ben :) dedim di mi. hem ilk gunden dedim, hemen dedim, aglatma, sen onu aglatamazsin, sen ANNEsin.

arzu dedi ki...

Kuaybecim, bende itiraf ediyorum boyle bi yontem denemistm ama ingiliz degil amerikan kaynakliydi, iste bebeklerin uyumalarini vede kucakta az kalmalarini saglayacak bir yontemdi guya bebek her agladiginda, yada mizirdandiginda kucaga alinmamliydi, hala vicdanim sizliyor, aslihanin bu yontemi denedigim gun sesi kisilmisti bagrinmaktan, evladimin sesi zaten cok cikmazdi bebekken:)halada uzuluyorum o gunu hatirladikca, ve hemen akabinde turkce bi kaynaktanda bebeklerin boyle rahat aglatildigi ilgilenilmedigi takdirde onlarin duygusal zekalari uzerinde olumsuz etkileri oldugunu okumustum,zaten sadece bir gun dayanabilmistim, birde zaten bebeklerin atiyorum bezleri islandi hemen degistirilmesi bile annenin onun aglamadan ihtiyacini gidermesinden dolayi guven duygulari daha saglam oluyormus ki bu noktad bebegi aglatmak nekadar makul bir cozum tartisilir acikcasi...birde her bebegin vede cocugun fitrati farkli birinde isleyen yontem dgerinde gecersiz olabiliyor, o nedenle belli kalplar dahilinde degerlendirmek yalnis, herkes evladina gore ortak ahlaki paydaya gidecek egitim yontemini bulmali diye dusunuyorum:)uzun bir yorummu oldu evet, ama keske yazmasaydin o bebegin agldigini cok uzuldum buna, sanirim bu gece ve akip eden gecelerde aklimdan cikmayacak bu okuduklarim...saglicakla kal canim, yusufcuguda opuyorum:)

AsYa dedi ki...

bu uyku konusu ne kadar büyük bir problemmiş :(
bebişlerin ağlamasına dayanamamak doğal,kendi bebeğimiz olmasa bile ağlarken görünce bir bebeği susturmaya çalışabiliriz di mi..ama bunu bebişin iyiliği için olduğunu düşünerek yapmak ayrı bir konu..belkide biraz güçlü olmak lazım..sonuçta hep yanlarında olamıcaz..belkide bu yüzden yabancı çocuklar daha kolay öğreniyolar bir birey olmayı.....
düşünmem lazım...
ben henüz bir aday olarak büyük konuşmak istemem..ama inşallah uyur bzim bebiş bizi fazla uğraştırmadan...

Kuaybe dedi ki...

Hayal perisi, gerçekten çok "ballı"ymışsın :)) öyle derler ya.. Kendi kendine uyuma olayı bizde hiç olmadı ama oğlum bana sarıla sarıla, sakin sakin uyur büyürse ilerde söz dinleyen ve kendi kendine de uyumayı öğrenen bir çocuk olacak inşaallah diye düşünüyorum..

İremcim şart oldu artık bana bir araba almamız.. Doktora gidilecek, günlerce Ozan'ı bekliyoruz.. işleri çok yoğun.. bir de okulu var..iş başa düşecek artık..
Canım benim, seni unutmadım ben.. unutur muyum.. kapanıp kapanıp duruyor benim bilgisayar, kapanınca tekrar açmaya fırsat bulamadım akşam..

Eminecim sağol desteğin için.. Şimdiye kadar hiç isteyerek ağlatmadım, bundan sonra da ağlatmaya hiç niyetim yok.. inşaallah sonuna kadar dayanmaya çalışıcam.. Haftasonu 2-3 saatlik kaçamak iyi bir fikirmiş.. Ben de deneyeyim..

Seniyyecim korkma sen.. ağlatmam ben meleğimi..

Kuaybe dedi ki...

Arzucum sağol yazdıkların için..
Bebeklerin duygusal zeka gelişimlerinin, anneleriyle ilişkilerine bağlı olduğunu biliyorum.. Dediğin gibi onu ağlata ağlata "annem beni önemsemiyor" dedirtmek bana ne kazandırır ki?
Yazık ama Aslıhan'a , iyi ki vazgeçmişsin..
Her yöntem her bebeğe uymuyor, doğru.. Hele de bu bebek benimki gibi nazlı, anneci ve çok duygusal bir bebekse..

Asyacım haklısın hep yanlarında olamayız ama bence yanlarında olduğumuz sürede onlar için ne yapabileceksek yapmalıyız.. Onların iyiliği için demişsin yaa.. aslında bilmiyoruz ki hangisi daha iyi. kendi kendine uyuması mı, annesiyle iletişiminin ve özgüveninin iyi olması mı? Anladım ki biri olunca diğeri olmayacak - en azından benim miniğim için böyle - Allah hayırlısını versin, inşaallah senin bebek kolay uyur..

Anne ve Bebisi dedi ki...

Zor iş vesselam.

iremmm dedi ki...

kuaybe'cimmm nerdesin..paşami ozledim,yeni resim istiyorummm :(
yeni bir post,yeni bir resim ve bir konu yazmak lazimm :)))

iremmm dedi ki...

ayricaa bu aglatarak uyutma mevzusuna gelince de yapmam da yapanlara da tepkimi belli ederim..manyak mi bu millet..elleri kirilsin insallah o isi kapatip cikarlarken bee..cok sinirlendim bak simdi..kendi kuzumu yaptigimi dusunuyorum da,o suratindaki ifadeyi dusununce deliriyorum yaa :(( ayyy bence bu isi yapa yapaaaa yillar sonra canavara donusur bu bebecikler..katildi,sapikti bence bebekken yasadiklari sorunlarin sonradan ortaya cikmasiyla olan bisi bu..ayyy cok sinirlendim yaa.ne demek hem aglat,hemde isigi kapat cik odadan.ne halt ederse etsin bebek icerde...KİNİYORUM,HATTA KİNAMAKLA KALMİYORUM O BABANEYE DE SEVGİ(!)DOLU SOZLERİMİ ENNN İCTEN DİLEKLERİMLE İLETİYORUM...COK uzgunum boyle bisi duydugum icin suan arkadasim :( sacini basini yolasim geldi o babanenin suannnnnnnn....!!!

Kuaybe dedi ki...

Esracım hakılsın, çok zor zanaat annelik :((

İremcim, az önce senin sayfaya uğradım, sobeyi okuyup yorum yazdım.. bir baktım sen debana yazıyormuşsun :))

Haklısın.. diyorum ya o gece karar verdim asla bu sistemi denememeye ve uygulamamaya.. varsın biraz zor olsun uyutmak, annelik de bu değil mi zaten.. ben "Ben yıpranacağıma o üzülsün" diye düşünemem asla.. bunu çok iyi anladım o gün..