29 Haziran 2008 Pazar

Sefkili günlük, rapor veriyorum..


Perşembe: Ozan'ın ebesiyle ve yengesiyle, "bişirgilik" yani pişirecek birşeyler almaya pazara gittik biz.. Birkaç sebze ve biraz meyve aldık.. Diğerlerinden değil de "kelek" ve "tüylü toparlak"tan bahsetmek istiyorum sana.. Bildiğimiz kavun ve şeftali aslında bunlar ama burada isimleri böyle :)) Gençler değil tabii, yaşlılar böyle diyor genelde.. Ben de duyduğum tüm bu ilginç isimleri not ediyorum bir yere.. Başka nerede terliğe "şipirdek", seccadeye "namazlağ", tencereye "haranı" denildiğini duyabilirim ki, di mi?

Aslında burada neredeyse herkes sebzesini ve meyvesini kendisi yetiştiriyor ama ekilenlerin bazıları henüz olgunlaşmadığı için, bazı meyveler de bu iklimde yetişmediği için her hafta pazar kuruluyor köyde..Dolaşırken çok ilginç tezgahlarla karşılaştım pazarda.. Örneğin bir adam sadece iki farklı çeşit fare kapanı satıyordu.. Bir başkası da tırmık, tırpan, kürek vb. tarla aletleri.. Eee, heryerin ihtiyacı kendine göre değil mi..




Cuma: Köyün çeşmesine su doldurmaya gittim ben!!
Giderken ne hayaller kurdum bilemezsin sefkili günlük.. Birbirine uzaktan mahcup bakışlar atan, sevdiceğinin yolunu gözleyen küçük köy aşıkları görecektim güya ama bir iki inekten başka kimsecikler yoktu :P Anlaşılan birçok şey gibi, bu küçük aşıklar da eski Türk filmlerinde kalmıştı!! Çok üzüldüm sefkili günlük, çooookkkk :((


Köy usülü nakliye :))



Cumartesi
: Bugün babamız geldi sefkili günlük.. Sabah uyandığında onu gören Yusufcuk, hop hop, zıp zıp oynadı yatakta :)) Yeni öğrendiği tüm şımarıklıklarını sergiledi.. Bunlardan biri de gözlerini kaydırmak!! Çok sevilince ya da bir suç işleyince -yani duygularını çok yoğun yaşadığı zaman- hemen gözlerini yukarı yukarı kaydırıyor afacan farem.. Üstüne gittikçe ya da gülen oldukça da daha fazla yapıyor!! Evde olsak, ben "görmemezlikten gelme" yöntemiyle unuttururdum belki ama burada herkes "Ayy çoook şiriiiinnn.." dedikçe iki fazla yapıyor!! N'apıcam bilmiyorum günlük..

Bir "yusufçuk" ve ardında köyümüz..
Bu yusufçuğu görür görmez hemen eve koştum ve makinemi kaptım..
Benim Yusufcuk bacaklarıma yapışık vaziyette mızmızlanırken, ben diğerinin fotoğrafını çekmeyi başardım.. Bu zoom çok harika birşey yaa :))


* Yusufcuğa şirin bir lazımlık aldık, telkin ve yönlendirmelere başladık ama "Hadi annecim, artık çişini buraya yapacaksın.." deyince cevabı "I ııı.." oluyor.. Bezine yapmaya devam edecekmiş!!


* Bu böcük ve benzeri hayvanatlar da olmasa, köy hayatı gerçekten çok dingin ve güzel.. Ama gece bir kırkayak tarafından ısırılma ihtimali ya da yakarcaların hart hurt kaşındırması mahvediyor beni yaa.. İlaç vs. de etkilemiyor bunları, bağışıklık kazanmışlar artık!! Gece defalarca kalkıp kalkıp Yusufcuğun çevresini kontrol ediyorum yatakta..


* Ben gidiyorum günlük, hoşçakal.. Sana hayal ettiğim kadar vakit ayıramadığım için çok üzgünüm :((

8 yorum:

gazel vakti dedi ki...

Çok özeniyoum valla ne diyim. Tadını çıkar bol bol. Bu yeşillik bu çeşit bu değişik şive ve yaşantı. Gözlem yapmasını seven ve bilenler için bulunmaz nimet. İçinde bulunduğum durum itibariyle bi süre daha köy kokulu tatili erteledim. Seni okuyup mutlu oluyorum.

((Y*A*S*E*M*i*N)) dedi ki...

Ne güzel yazmışsın yine yaa.
Namazlağa söylemi bizim köyde de vardır.Sanıyorum namazlıktan geliyor, tabi eğrile büğrüle, namazlağaya dönmüş.
.......
Köy çeşmesi maceraları malesef bitti.
Ben biraz ucumdan kıyısından bebeyken yakalamıştım, ne aşklar, ne tartışmalar ne dedikodular olurdu bir bilsen.
Ama artık tarih oldu.
........
Çocuğun eğitimiyle ilgili anne babanın onaylamadığı şeylerde ısrar edenlere çok feci gıcık kapıyorum.
Hani birşey içinkızınca "aman aman kızma çocuğa, aman aman elleme" sanki benden çok iyiliğini isteyebilecekmişcesine...
.......
Babanızın size katılması da çok güzel olmuş, takım tamamlanmış, mutluluk artmış.
.......
Yeni kelimelerini bekliyorum(köyden)

ŞimalŞimal dedi ki...

canımm yaa ne güzel de anlatmışsın yine
maşaAllah subhanAllah.
mavi boncuk alayım ben sana nazar edicem diye korkuyorum inan :)
Allah a emanet :)

Ben de tatile çıkmak istiyorum ben deee :(

"Yusufcuk (böcük dime o?)"çoookkk güzel ve ardındaki köy, objektifine sağlık :)
eteğine yapışan "Yusufcuk" ise her zaman ve hep güzel be bacım :)) Allah size bağışlasın :) amin.

Allah a emanet,
Selam ve DUA ile...

ŞimalŞimal dedi ki...

canımm yaa ne güzel de anlatmışsın yine
maşaAllah subhanAllah.
mavi boncuk alayım ben sana nazar edicem diye korkuyorum inan :)
Allah a emanet :)

Ben de tatile çıkmak istiyorum ben deee :(

"Yusufcuk (böcük dime o?)"çoookkk güzel ve ardındaki köy, objektifine sağlık :)
eteğine yapışan "Yusufcuk" ise her zaman ve hep güzel be bacım :)) Allah size bağışlasın :) amin.

Allah a emanet,
Selam ve DUA ile...

meleklerim ve ben dedi ki...

Kuaybe'cim;Yusufçuk için de ne kadar iyi olmuş.Büyükşehirlerde yaşayan bizler için oralar cennettten bir köşe gibi...

Yusufçuğu oturağa oturtmakta zorlanıyorzan;yok mu oralarda sevdiği bir abisi onu oturt önce, Yusufçuk da ondan görüp yapar belki.

Bu taktik Serra'da işe yaramıştı.Senayı görünce Serra'da itirazsız yapmıştı oturağa.Vay ablam bile yapıyor da ben nasıl yapamam mantığıyla...

Kolay gelsin canım benim,sevgiyle kalın...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Onların pencereden baktıklarında gördükleri sonsuz yeşil, bizimkisi bildiğin griii işte. Tamam kabul zor köy hayatı. Ama öyle de güzel ki.

Börtü bücük konusunda tamamen hem fikirim. Bu konuda bir şeyler yapılmalı ve köylerimiz her türlü haşerattan temizlenmeli. Sonra da bütün şehir hoppadanak köye taşınmalı. Bir nevi 'hadi gel köyümüze geri dönelim' olayı yani.:))

Biz elendik ama olsun sen yine de böyle giyinmeye devam edebilirsin kanımca, çok yakışmış çok...

KelebekGibi dedi ki...

Bende özeniyorum, köyümü özledim cünkü. Hemde ben 2. sinifa dek köyde büyümüs biri olarak,arada bir canim köy cekiyor ama piknik yerlerinde yahut birkac yesil alanda aliyoruz nefesi ancak ne yapalim!

Tuvalet egitiminde basarilar diliyorum!
Ben kizima alistirmada tembelim sanirim, cünkü bu siralar o kendi cikariyo bezini ve tuvaletime yapicam diyor bazen, bende arada soruyorum kizim tuvalete yapmak istemezsen gel bezliyim diye :D
Yani hergün bir süre bezsiz durup 1-2 kez yapiyor tuvaletine bakalim devami nasil gelecek benim bu halimle!
Yusufcugu cok güzel yakalamissin resimde.
Böceklerden falan bende cok korkarim,tiksinirim birazda. Yani normal sinek bile konsa sanki cok igrencmis gibi geliyor!Baska nerelere kondu kimbilir diyorum hehe
Sevgiler sizlere

firdevs dedi ki...

mustafayla yusufu bir karsilastirsak :p bakalim hangisi daha cok yanmis :))

kuaybecim sana bir tavsiye :) madem yusuf 4 saat tutabliyor cisini :p sende onu lazimliga oturtunca lazimligin icine sir sir sesi esliginde su dok:) bak o zaman nasil yapiyor :)