21 Mayıs 2008 Çarşamba

Benim bu oğlum var yaaaa....



Çooooooooğğğğğkkkk..



Yummurcak..

Yummurcak..

Yumurcaaakkkkkkkk...

Yummurrrcaaaaakkkkkkkkk...

Cakkk..

Caakkkk..

Caaaakkkk...

Cağğğğğğğğrrrkkkkkkk..
( İşte tam burada benim kayış kopuyor :P )




Aşağıdaki fotoğrafta,
Bir adet kayısı kurusunu ezip
onu doğal bir parmak boyasına çeviren ve
resim yeteneğini itinayla camlarımızda sergileyen Yusufcuğu görüyorsunuz..

Birisi bana, "yaramaz bebiş"in tanımını yapabilir mi acaba?


Bir bebeği "yaramaz" yapan nedir?
Çok hareketli olması mı? Fazla meraklı olması mı? Sonucu çok tehlikeli ya da zararlı şeyler yapması mı? Yoksa bunları bilerek yapması mı?

Ben çıkamadım işin içinden..

Yusufcuğu "yaramaz" olarak nitelendirmiyorum çünkü yaptıklarını kötü niyetle yani zarar vermek amacıyla yapmadığını biliyorum.. Zaten nasıl kötü olabilir ki niyeti? 20 aylık bir bebekten bahsediyoruz!! Ama çevremdekiler "Aaa, ne yaramaz çocuk.." dedikçe, onlara karşı Yusufcuğu tanımlayacak bir kelime de bulamıyorum :P

Yumurcak nasıl ?

9 yorum:

sühendan dedi ki...

Kuaybe inanmıyorum?
Ne yaramaz çocuk böyle....:)))PPP

Yok yok.Onu diyenler yaramaz çocuk görmemiş.Allah kolaylık ve kollarına güç kuvvet versin.

Kremali'nin annesi dedi ki...

TDK sozlugune gore "yaramaz" sifatinin birkac anlami var:

1-Uygun ve yararlı olmayan, bir işe yaramayan.
2-Söz dinlemeyen, uslu durmayan, yasaklanan şeyleri yapmakta ayak direyen, haşarı (çocuk), uslu karşıtı
3-Çapkın.

Tanidigim kadariyla, Yusufcuk bu anlamlardan sadece 2 numerolu olana yakin bir portre ciziyor annesi. Insaallah 1 ve 3 numerolu anlamlari hic bilmez hayatinda:)

Ama ben yaramaz sifatini ne kendi cocuguma ne de baskasininkine yakistiramiyorum dogrusu. Esim bizim oglana genelde "ne yavuz adamsin sen yahu?!" der. Yaramaz yerine cok hos bir alternatif, ne dersin? Gerci ayni TDK, bu sifat icin de birden fazla anlam vermis ama ilk olarak verdigi "guclu, cetin" sanki bizim ufakliklari daha iyi tanimliyormus gibi geliyor bana:)

muko dedi ki...

uff ufffffffffffff ne alem bu yusufçuk yaaaaaaaaa:))

Yaramz çocuk diyenler hiç çocuk büyütmeyenler sanırım,hiç mi çocuk görmedik canım allah allah sanki büyüyünceyapacak bunlarıda yapp oğluşumm yappppppppp eferim sanaa:P

firdevs dedi ki...

yumurcak deyince aklima sirin sirin yandan bakarak gulumseyen bi yusufcuk geldi :) bu cocuk cok tatli masaallah :) ayrica ben cocuklarin hic birine yaramaz denilmesinden hoslanmiyorum ! sadece cocuk demek onlarin yaptiklari aksiyonu tanimlamaya yetiyor bence ;) cocuk ...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Zeki, sevimli, hareketli, afacan, hatta biraz fırlama. Yani tıpkı bir erkek çocuğunun olması gerektiği gibi. O 'yaramaz' diyenler kendileri 'yaramaz'. Bir çocuğa asla denmemesi gereken bir sözcük ve Yusufcuğuma hiç denemez. Diyenleri bana gönder sen.:)

Mis o mis. Teysesinin gülü...

Adsız dedi ki...

Yaramaz sıfatı bence uygun değil ve kullanılması taraftarı değilim.

Bu Yuduuu varya çok afacan bence :)

o birrrr afacan,
o birrrr çok tatlı,
o birrrr çok meraklı,
o birrrr çok üretken ;)
o birrrr Yuduuu.

Allah a emanet,
Selam ve DUA ile...

Aysun,
http://yurektenkalemedusenler.blogcu.com/

meleklerim ve ben dedi ki...

Bu modeller böyle ne yapalım Kuaybecim.Yaramaz diyenler eminim yaramaz çocuk görmemişlerdir hayatlarında.Çocuk bu adı üstünde çocuk....

Benim Serra'da geçenlerde kahvaltı sofrasından çokokremi almış abartısız ellerinin hiç beyaz yerleri görünmemecesine bulaştırmış ve.......camlara el izi çıkartma çalışmaları yapmış.Valla tam resimlikti,o panikle unutmuşum resim çekip bloğa koymayı.

İki saat camları temizlemeye çalıştım.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Yumurcak çok gsl fikir olmuş :)

Benim bir çocuğun yaramazlıkları dediğimde aklıma pek bişiy gelmiyor aslında evin en küçük yaramaz kızı hep bendim çünkü :)

Şimdi yusufcuk benim yaramaz çocuk ufkumu genşletecek bir çalışma yapmış:)

Sevgiler..

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Yaramaz lafına ben de çok gıcık oluyorum gerçekten.

Geçenlerde bir gezmede Burak biraz fazla hareket edince ordaki misafirlerden biri "yaramaz" demez mi.
Allahtanki kendisi de hamile, yoksa ben de aynı şekilde cevabı yapıştırıcaktım.

Hala beni gördükçe aynı rahatlıkta "SENİNKİ ÇOK YARAMAZ" deyip duruyo.
Birgün sabredemiycem, tersime gelicek....

Biraz da yaşamayan bilmez durumu.Çünkü bazı çocuklar hakikaten çok uslu oluyor, bizimkileri(hareketli olanlar) anlayamıyorlar.
Tabi anlamak için herşeyi yaşamak ta gerekmiyor ya.
Neyse kısaca ben beğenmiyorum bu sözü.........