23 Ocak 2007 Salı

Ahali sorar: Kuaybe ne demek?

Kuaybe cevap verir:

Bu isim arapça bir isim olup "Kabe" kelimesinin "fuayl" kalıbı ile küçültülmüş halidir. Yani "Küçük Kabe" demektir. "Abd" (kul), "ubeyd"(küçük kul) gibi. Müennes (nisaya ait, feminen ,dişi vs..) olduğu için de sonunda "e" var.

Pek bu ismin tarihçesi nedir? Bu isim kime aittir?
Kaynaklarda bu isim ilk müslüman kadın doktor ya da hemşire olan kişinin ismi olarak geçer. Peygamber Efendimiz Uhud savaşında kendi çadırının yanında ona bir yer yaptırmış ve savaşta yaralanan sahabeleri tedavi etmesini sağlamıştır. (Kadın çalışamaz, kadınlar erkek doktora ya da erkekler kadın doktora muayene olamaz diyenlere önemli not..)

"İsimle müsemma olma" olayına inanan herkes benim doktor olmamı umdu ama ben ola ola edebiyatçı oldum.. (Oldum mu acaba ? Sahi edebiyat okumakla edebiyatçı olunuyor mu ?)

Bu arada doktor olamamamdaki en büyük suçlu "matematik"tir. Ondan kaçayım derken kendimi sözel dünyanın kollarında buldum :) Gerçi fıtraten de doktorluğa hiç müsait değilim. Allah korusun bir yaralı gelse ben önce dakikalarca onun haline ağlar, acısını yaşarım.. Bu arada da onun acıları çoktaaaaan son bulmuş olur herhalde.. Fazla sulugözüm n'apiim..

2 yorum:

Anonymous dedi ki...

ükela kuaybe:)) (bu meryemin sözü)insan bu kadar çok kendini anlatır mı canım? sözde bebeğin sitesi ama maşaallah...bu kadar güzel fotoğrafları koyma bak çocuğa nazar değecek Allah korusun.biz maşaallah dedik gerçi ama.meryemle oturduk bi mesaj yazalım dedik.çok öpüyoruz; tabii bebeği :)) kendinize dikkat edin.iyi bak yiğenimize.

Kuaybe dedi ki...

kız banu, adını yazsana yorumunun altına, ahali bilsin bunları diyen kim :)
o meryeme de sööle, ondan da bekliyoruz bi bebiş haberi artık..